
English with friends is…FUN!!!
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 9 im. M. Kopernika w Dzierżoniowie
Koordynator:
Anna Szczepaniak
Szkoły partnerskie:
CEIP Berango Merana, Hiszpania
5TH PRIMARY SCHOOL NEAS SMYRNIS, Grecja
Obszary tematyczne:
geografia, sztuka, muzyka, plastyka, informatyka, języki obce
Języki:
angielski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/71578/home
https://englishwithfriends.wixsite.com/isfun
Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
Laureat konkursu Nasz projekt eTwinning 2020
Uczniowie w ciekawy sposób, poprzez działanie, doskonalili język angielski oraz poznawali swoich partnerów, ich miasto, kraj oraz tradycje i zwyczaje. Każdy etap projektu wymagał od uczniów zarówno indywidualnej pracy jak i współpracy w grupie – w szkole, jak i z uczniami ze szkół partnerskich (online). Wszystkie aktywności miały na celu uatrakcyjnienie procesu nauczania i wsparcie realizacji podstawy programowej nauczania języka angielskiego w klasie czwartej szkoły podstawowej. Warto podkreślić, że w projekcie udział brali uczniowie klasy 4 szkoły podstawowej. W chwili rozpoczęcia realizacji mieli w większości 9 lat i wszyscy pracowali na TwinSpace. Wymagało to stałej współpracy zarówno uczniów jak i nadzorujących ich pracę nauczycieli – koordynatorów.
Współpraca została podzielona na kilka części, do których przygotowano zadania i opracowano ciekawe materiały:
- Przedstawiamy się
- Czynności dnia codziennego (opisy i ilustracje omawianych czynności)
- Tradycje Bożego Narodzenia
- Zwierzęta (przygotowali wspólnie opisy, a następnie na ich podstawie tworzyli rysunki)
- Zdrowe jedzenie (Uczniowie m.in. wspólnie stworzyli dwutygodniową dietę, analizowali jej składniki i przygotowywali potrawy w szkole i w domu. Przygotowali także ciekawe plakaty)
- Ciekawe miejsca w naszych miejscowościach i krajach (prezentacje o partnerskich krajach, miastach)
Uczniowie zostali podzieleni na międzynarodowe grupy i wspólnie wykonywali poszczególne zadania. Pracowali na Forum TwinSpace, uzupełniali swoje profile, kontaktowali się z rówieśnikami komentując ich profile oraz posty w Dzienniku projektu.
Brali także udział w wideo spotkaniach. Ta forma praca cieszyła się dużym powodzeniem – uczniowie poznawali swoich kolegów z Hiszpanii i Grecji i dzielili się swoimi wrażeniami z realizacji projektu. Punktem kulminacyjnym każdego spotkania (odbyły się 3) była wspólna gra Kahoot na temat wcześniej poznanego materiału (zwierzęta, czynności, atrakcje naszych miast i krajów). Koordynatorzy chcąc zaangażować jak najwięcej dzieci i pomóc im wyeksponować swoje talenty tworzyli kolejne aktywności, dzięki którym mogły one w pełni wykorzystać i zaprezentować to co sprawia im przyjemność i pokaże ich najmocniejsze strony. Jednym z przykładów takich działań jest konkurs plastyczny na logo projektu, czy wykonywanie ilustracji czynności dnia codziennego do quizu.
Każda część projektu zakończona została materiałami utrwalającymi poznane słownictwo w formie lekcji online (Nearpod) oraz quizami i grami, które wspomagały przyswajanie i utrwalanie materiału. Ze względu na duże zainteresowanie wypracowanymi materiałami, są one upublicznione i wykorzystywane na lekcjach w kolejnym roku szkolnym, zarówno przez koordynatorów jak i przez innych nauczycieli szkół uczestniczących w projekcie.
Przez cały czas pracy nad projektem uczniowie korzystali z nowych technologii:
- Google forms (ankiety)
- Google slides (prezentację tworzone wspólnie z uczniami ze szkół partnerskich)
- Google draw (rysunki zwierząt tworzone w międzynarodowych grupach według wspólnie przygotowanego opisu)
- Genially (plakaty z przygotowania potraw i rezultatów ankiety)
- Nearpod – lekcje online
- Kubbu, Kahoot, Purpose Games– quizy utrwalające materiał
- Flippity – pokój zagadek i bingo
- Spelling Training, Learningapps – gry do utrwalenia pisowni nowych słów
- Pinacle – tworzenie filmu z realizacji działań.
Projekt jest częścią innowacji pedagogicznej w szkole „Projekt eTwinning z klasą” i jest dla mnie przykładem świetnej współpracy koordynatorów, zaangażowania uczniów oraz akceptacji i wsparcia rodziców, którzy chętnie pomagali dzieciom.
Projekt zachęcił uczniów do doskonalenia swoich umiejętności językowych zarówno w mowie jak i w piśmie. Każdy z nich miał szansę rozwinąć swoją kreatywność wykonując poszczególne zadania, np. rysując zwierzaka, wykonując plakat online, ilustrując ulubione czynności, czy przygotowując zdrowe potrawy według przepisów uczniów z Hiszpanii i Grecji. Dał im możliwość refleksji nad swoim trybem życia i odżywianiem.
Dzięki tym aktywnościom zobaczyli, że języka angielskiego można uczyć się nie tylko z podręcznika, ale również przez wspólne i ciekawe działania. Byli dumni z gazetki o projekcie, w której prezentowano efekty ich starań.
Największym sukcesem tego projektu jest praca i zaangażowanie wszystkich uczniów na TwinSpace (nawet tych z specjalnymi potrzebami), a także widoczne rezultaty – nowe umiejętności i chęć realizacji kolejnych projektów w nowym roku szkolnym!
Koordynatorka
Najnowsze komentarze