Escape Room 1944
Koordynatorzy:
- Małgorzata Woźniak – Szkoła Podstawowa im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie
- Katarzyna Polak – Szkoła Podstawowa nr 42 im. bł. ks. Michała Sopoćki w Białymstoku
- Małgorzata Kostian – Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi w Warszawie
- Beata Łokciewicz, Monika Mojsiejonek, Kamil Matras – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zaborze
- Katarzyna Sopolińska – Szkoła Podstawowa nr 11 im. Stefana Batorego w Inowrocławiu
Obszary tematyczne:
historia/WOS, informatyka/TIK, edukacja obywatelska, edukacja medialna
Języki:
polski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/91438
Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa Odznaka Jakości
Uczestnicy nietypowej lekcji historii poznali podstawowe fakty dotyczące okresu Powstania Warszawskiego. Uczniowie, wcielając się w detektywów, samodzielnie szukali odpowiedzi na zaszyfrowane pytania, wyjaśniali zagadki i szukali tropów dających rozwiązanie tajemnic, tak by poznać 63 dni walczącej Warszawy.
Celem tego krajowego projektu było zapoznanie uczniów z faktami związanymi z Powstaniem Warszawskim. Poznawali twórczość pokolenia Kolumbów, piosenki konspiracyjne i dzielili się swoją wiedzą z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej. Jednym z bardzo ciekawych elementów projektu była lekcja w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Pracując w grupach projektowych, w oparciu o zdobyta wiedzę, tworzyli zadania związane z Powstaniem Warszawskim, z których stworzono wspólny pokój zagadek. Powstał także bank wiedzy związanej z przebiegiem 63 dni Powstania oraz gra sprawdzająca zakres przyswojonych informacji.
Podjęte działania wpłynęły na rozwój licznych umiejętności dotyczących komunikacji, pracy w grupie, wykorzystywania TIK w procesie uczenia, a także wzrost zainteresowania historią.
Przez cały czas trwania projektu partnerzy pracowali razem korzystając z wspólnej przestrzeni TwinSpace, gdzie zgromadzili efekty swoich działań. Dużą uwagę poświęcali kwestiom bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów w Internecie.
Najnowsze komentarze