Hi-Tech English
Nazwa szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Arkadego Fiedlera w Zielonej Górze
Koordynator:
Danuta Dąbek
Szkoły partnerskie:
Necdet Ülger İlkokulu, Turcja
ICS “G. Verga” di Scordia, Włochy
ESCOLA Guerau de Liost, Hiszpania
Osnovna skola `Despot Stefan Visoki`, Serbia
1ο Δωδεκαθέσιο Ραλλείων Πρότυπων Πειραματικών Δημοτικών, Grecja
OŠ A.G.Matoš Tovarnik, Chorwacja
Korsun Shevchenkivskyi Gymnasium, Ukraina
Obszary tematyczne:
informatyka, języki obce, sztuka, muzyka, plastyka
Języki:
niemiecki
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/69741/home
https://hitechenglishproject.weebly.com/
Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
Laureat konkursu Nasz projekt eTwinning 2020
W projekcie brali udział uczniowie klasy czwartej. Był to ich pierwszy projekt eTwinning. W grupach pracowali nad różnymi zadaniami projektowymi, począwszy od zdobywania informacji na temat szkół, miast i krajów wylosowanego partnera, kończąc na przygotowaniu wspólnego domina dotyczącego państw i stolic wszystkich partnerów projektu.
Każde zadanie zostało skonstruowane tak, aby uczestniczyli w nim wszyscy partnerzy, a efekty końcowe były wynikiem wspólnej pracy. Koordynatorzy starali się tak tworzyć pary, aby przy każdym zadaniu uczniowie pracowali w nowym zespole.
Na początku wyszukiwali i prezentowali informacje o partnerskich krajach i szkołach (polscy uczniowie skupili się na Grescji, a greccy pracowali nad prezentacją o Polsce).
W kolejnym zadaniu przedstawiali swoje zainteresowania za pomocą obrazów utworzonych z pomocą aplikacji Wordart. Obrazy te były udostępnione uczniom z Ukrainy, których zadaniem było odszyfrowanie ich i zbudowanie zdań na temat polskich uczniów. Polscy uczniowie pracowali z obrazami ukraińskich partnerów. Na koniec nagrali video, na którym opowiadają o swoich kolegach ćwicząc przy okazji przewidziane programem konstrukcje gramatyczne.
Przy następnej aktywności Polacy współpracowali z Włochami, opisując im tradycyjną grę Gąski, gąski do domu i pokazując jak w nią zagrać. Włosi przyswoili ją błyskawicznie i przesłali jej włoską wersję. Uczniom z Zielonej Góry do gustu przypadły włoska zabawa Quatro cantoni oraz hiszpańska Terra, mar, aire. Opisy wszystkich gier zamieścili we wspólnej publikacji.
Z uczniami z Turcji, Grecji i Ukrainy spotkali się online, by zaśpiewać piosenkę, której uczyli się wspólnie. W efekcie powstało wideo, w którym każda zwrotka śpiewana jest przez innego partnera. Podczas kolejnego spotkania (tym razem z uczniami z Serbii, Chorwacji, Ukrainy i Turcji) sprawdzili swoją wiedzę na temat zwierząt grając razem w quiz Kahoot przygotowany przez nauczycielkę z Turcji.
Jako finałowe zadanie wszyscy partnerzy przygotowali wspólnie domino Countries and nationalities.
W projekcie brało udział ośmiu partnerów z ośmiu szkół podstawowych i wszyscy byli nauczycielami języka angielskiego, w związku z tym nie było kłopotów ze zintegrowaniem treści i celów projektu z podstawą programową.
Projekt bardzo spodobał się uczniom. Chętnie i regularnie uczestniczyli w zajęciach dodatkowych z języka angielskiego, na których realizowane były działania. Wykonywali je wszystkie z zaangażowaniem odkrywając coraz to nowe możliwości i własne talenty. Do spotkań z partnerami podchodzili z entuzjazmem, ale najbardziej podobało im się poznawanie tradycyjnych gier z krajów partnerskich,
Projekt podobał się również nauczycielom, gdyż był bardzo elastyczny. Każdy partner miał możliwość współtworzenia planu, wprowadzania zmian i zrealizowania własnego pomysłu. Wkładali dużo wysiłku, by projekt przebiegał dynamicznie i był satysfakcjonujący dla wszystkich.
Koordynatorka
Najnowsze komentarze