
Inspiracja, Współpraca, Rozwój – podsumowanie konferencji
Podstawą programu eTwinning jest współpraca, uczenie się od siebie nawzajem, inspirowanie i doskonalenie zawodowe. Te elementy wprowadzane sukcesywnie do pracy nauczycieli, działań szkoły przynoszą korzyści całej społeczności szkolnej, a często także i lokalnej. Aktywnych eTwinnerów, którzy korzystają z możliwości oferowanych przez program, wyróżniają innowacyjne działania, dbałość o e-Bezpieczeństwo, nowoczesne metody pracy, skupienie na potrzebach uczniów, zaangażowanie i entuzjazm. Chętnie też dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zachęcając kolejnych nauczycieli do podjęcia wyzwania i postawienia pierwszych kroków w kierunku międzynarodowej współpracy online.
We współpracy z nimi przygotowaliśmy trzecią edycją konferencji Inspiracja, Współpraca, Rozwój. W materiałach z warsztatów oraz nagraniach sesji plenarnych i warsztatowych znajdziecie inspiracje, motywację oraz wiele praktycznych wskazówek, które wesprą wasze eTwinningowe działania.
Szkoły eTwinning to podstawa eTwinngowej społeczności, placówki w których nad projektami pracują całe zespoły nauczycieli, a międzyszkolna współpraca jest stałym elementem ich programu nauczania. O tym, jak ukierunkować działania nauczycieli i jakie przynosi to korzyści całej placówce, mówili wicedyrektorzy wyróżnionych tym tytułem szkół:
- Agnieszka Ogiegło – Szkoła Podstawowa nr 7 im. Tadeusza Kościuszki w Kłodzku
- Marek Fularz – Szkoła Podstawowa nr 1 im. Emilii Plater w Bogatyni
- Bożena Kubica – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ornontowicach
- Beata Wójcik – Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Puławach
W drugiej części o relacjach, jako podstawie jakości szkolnych działań mówiła Ewa Radanowicz:
(…) jak w codzienności szkolnej, zgiełku i biegu, budować relację i dobry klimat szkoły. Jak w prosty i nie wymagający sposób ale z pomysłem, doprowadzić do tego, żeby w naszej pracy było dużo relacji w relacji.
O poszukiwaniu potrzeb edukacyjnych uczniów do projektu opowiedziały kolejnego dnia Zyta Czechowska (Zespół Szkół Specjalnych w Kowanówku) i Małgorzata Łaska (CLXV Liceum Ogólnokształcące w Warszawie):
Dwa dni wypełnione były warsztatami skupionymi wokół konstrukcji, realizacji i dokumentacji projektu realizowanymi w oparciu o współpracę.
Ich treść dopasowano do poziomu edukacyjnego uczestników i podzielono na segmenty. Aby obejrzeć nagrania warsztatów należy kliknąć w ich nazwę:
Edukacja przedszkolna
- Planowanie – Anna Urbasik
- Współpraca – Anna Krzyżanowska
- Ewaluacja – Anna Urbasik
- Dokumentacja – Anna Krzyżanowska
Edukacja wczesnoszkolna
- Planowanie – Ewa Przybysz-Gardyza
- Współpraca – Beata Wójcik
- Ewaluacja – Anna Urbasik
- Dokumentacja – Agnieszka Ogiegło
Szkoła podstawowa klasy IV-VIII
- Planowanie – Celina Świebocka
- Współpraca – Monika Mojsiejonek
- Ewaluacja – Katarzyna Sopolińska
- Dokumentacja – Małgorzata Garkowska
Szkoła ponadpodstawowa
- Planowanie – Katarzyna Polak
- Współpraca – Katarzyna Siwczak
- Ewaluacja – Łukasz Kamiński
- Dokumentacja – Małgorzata Łaska
Innowację pedagogiczną poprzez projekt eTwinning przedstawiła Celina Świebocka (Szkoła Podstawowa w Jazowsku), a Monika Mojsiejonek (Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zaborze) zaprezentowała rozwój zawodowy z eTwinning.
Najnowsze komentarze