Językowcy o tolerancji – podsumowanie grupowego miniprojektu

Językowcy o tolerancji – podsumowanie grupowego miniprojektu

Aktywni członkowie grupy eTwinningowe TIKanie z językami zakończyli miniprojektem „Tolerance – die Toleranz – la tolérance”. Inspiracją do ponaddwumiesięcznych prac projektowych był obchodzony w listopadzie Międzynarodowy Dzień Tolerancji. W efekcie powstał zbiór ciekawych pomysłów oraz zadań łączących treści językowe i społeczne, które są możliwe do realizacji z uczniami z różnych grup wiekowych.

Przed rozpoczęciem działań członkowie grupy mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat tworzenia wartościowego projektu językowego (i nie tylko) dzięki stworzonej przez grupowe moderatorki liście przydatnych wskazówek i porad.

Jak stworzyć dobry projekt językowy?  

 

Pod poradami pojawiło się osobne miejsce, tzw. Q&A (ang. question and answer – pytanie i odpowiedź), gdzie zainteresowani językowcy mogli dodawać swoje pytania dotyczące planowania, tworzenia, realizacji i ewaluacji projektów, na które z niecierpliwością oczekiwały moderatorki, chętne pomóc w rozwianiu każdej wątpliwości. Dodatkowo utworzona została również przestrzeń do wymiany pomysłów na ciekawy projekt

Pomysły na projekt językowy  

 

Po założeniu projektu i dołączeniu do niego chętnych członków grupy, uczestnicy wymienili informacje o sobie i ochoczo przystąpili do realizacji zaplanowanych aktywności, przygotowując się jednocześnie do obchodów Międzynarodowego Dnia Tolerancji w swoich szkołach.

Logo projektu

Na początku nauczyciele wspólnie ze swoimi uczniami uzupełnili tablice AnswerGarden ze skojarzeniami dotyczącymi tolerancji w języku angielskim i niemieckim. Pozwoliło to uczestnikom projektu uzyskać szersze spojrzenie na to, jak młodzi ludzie rozumieją to ważne społecznie i kulturowo zagadnienie.

Tablice AnswerGarden stworzone przez uczestników projektu

Następnym krokiem było zaplanowanie zadań do realizacji w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji, przeprowadzenie ich oraz opisanie w projektowej publikacji o nazwie „Wielka Księga Tolerancyjnych Zadań Językowych”. Wypracowany efekt nie jest może imponujący pod względem objętościowym, jednak poszczególne zadania opisane w Księdze cechują się dużą kreatywnością i przydatnością. Łatwo je również zmodyfikować i przeprowadzić zgodnie z potrzebami i możliwościami swoich uczniów.

Wielka Księga Tolerancyjnych Zadań Językowych  

 

Na projektowym TwinSpace pojawiły się również szczegółowe relacje z obchodów Międzynarodowego Dnia Tolerancji w poszczególnych szkołach partnerskich:

Efektem końcowym projektu, obok Księgi z „tolerancyjnymi” zadaniami, są świetne językowe prace uczniów, wykonane za pomocą narzędzi TIK zaprezentowanych i omówionych wcześniej w naszej grupie.

 

 

Projekt zmotywował zaangażowane grupy do utworzenie w szkołach gazetek tematycznych poświęconych tolerancji:

 

Po zakończeniu działań uczestnicy mogli podsumować projekt za pomocą ankiety ewaluacyjnej.

Moderatorki serdecznie gratulują uczestnikom „Tolerance – die Toleranz – la tolérance” udanej przygody z językowym projektem i zapewniają, że był to pierwszy, ale nie ostatni miniprojekt realizowany w grupie „eTwinningowe TIKanie z językami”. Kolejny pojawi się jeszcze przed nadejściem wiosny!

 

Jak stać się członkiem tej wyjątkowej grupy?

Wystarczy zalogować się na eTwinning LIVE, wejść do zakładki Grupy i odszukać korzystając z nazwy eTwinningowe TIKanie z językami  Następnie kliknąć Przejdź do grupy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i dalej Dołącz do grupy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupa swoją funkcjonalnością przypomina TwinSpace i prowadzona jest w języku polskim. Znajdziecie tu już ciekawe materiały dodane przez trenerki!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korzystanie z grupy jest bezpłatne i dostępne dla każdego zareje