Logojoga

Logojoga

 

Koordynatorzy:
Monika Witasik – Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wieliszewie
Wioletta Chopcian – Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Tuplicach
Emilia Bogacz – Publiczne Przedszkole nr 2 im. Janusza Korczaka w Radomsku
Aneta Sokołowska – Przedszkole z Oddziałami integracyjnymi nr 310 w Warszawie
Arleta Formela – Szkoła Podstawowa w Gościcinie
Aleksandra Oglęcka – Szkoła Podstawowa nr 47 w Gdańsku
Izabela Rojek – Przedszkole nr 18 w Warszawie
Katarzyna Zielińska – Szkoła Podstawowa w Janikowie
Beata Czapska – Powiatowy Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu
Anita Golasa – Zespół Szkolno-Przedszkolny Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej w Kleczewie
Katarzyna Kojtych-Dubec – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Nowej Soli
Gabriela Skrzypska – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jadwigi Śląskiej w Pszczynie
Natalia Olszewska-Kurpet – Szkoła Podstawowa w Gościcinie
Magdalena FałdrowiczPrzedszkole Integracyjne nr 247 w Warszawie
Bożena LichockaSzkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 41 im. Żołnierzy Armii Krajowej Grupy Bojowej KRYBAR w Warszawie
Anna Orlik-ZastępaSzkoła Podstawowa nr 19 im. Mikołaja Kopernika w Jaworznie
Jolanta Zaleta – Szkoła Podstawowa w Janikowie
Ludmiła Jacko-Komarek – Przedszkole nr 113 “Przedszkole w Tęczowym Kręgu” w Warszawie

Obszary tematyczne:
edukacja wczesnoszkolna, terapia logopedyczna, edukacja specjalna

Języki:
polski

Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/126682

Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa Odznaka Jakości

Projekt dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, który powstał jako efekt współpracy szkolnych i przedszkolnych logopedek. Podczas zajęć projektowych wykorzystano elementy jogi jako metody wspierającej terapię logopedyczną włączając je w główne zadanie projektowe – tworzenie zbioru bajek mjogopedycznych – materiałów, które aktywnie wykorzystywano jako element terapii logopedycznej w pracy z uczniami.

Działania w tym projekcie charakteryzowała doskonała organizacja pracy, podział zadań realizowanych zgodnie ze wspólnie ułożonym planem oraz współpraca, w wyniku której powstały trwałe rezultaty – ciekawe i oryginalne pomoce dydaktyczne.

Prace rozpoczęto od stworzenia międzyszkolnych grup projektowych i podziału zadań. Partnerzy tworzyli teksty bajek wzbogacając je o asany (pozycje jogi wspierające rozwój fizyczny dzieci, terapię ruchową, ćwiczenia oddechowe) i przekazywali stworzone fragmenty kolejnym szkołom, które kontynuowały pisanie. Teksty ilustrowali uczniowie ćwicząc przy okazji proponowane asany, odgrywając opisywane scenki, dyskutując o ich treści.

Zaangażowanie uczniów w proces decyzyjny i twórczy jest w tej współpracy niezwykle ważny. Podejmowane w projekcie aktywności pozwalały im na praktyczne rozwijanie umiejętności współpracy i organizacji działań. Twórcza praca artystyczna z wykorzystaniem zróżnicowanych technik pozwalała odkrywać siebie, wyrażać emocje w czytelny sposób, ćwiczyć zdolności manualne oraz kreatywne myślenie. W procesie tworzenia wspólnych treści dyskutowały, uzasadniały swoje decyzje. Rozwijały wyobraźnię, wzmacniały percepcję wzrokową i ruchową. Poprzez wykorzystanie asan poprawiały sprawność oddechową i ruchową swojego ciała. Znacznie poprawiła się także koncentracja uwagi. I to co najważniejsze, projekt zaangażował wszystkie dzieci, również nieśmiałe oraz dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dając każdemu z nich szanse na wykazanie się i zademonstrowanie swoich talentów. Czuły się zmotywowane tworząc dla innych.

Projekt miał także ogromny wpływ na zaangażowanych nauczycieli. Rozwinęli swoje umiejętności techniczne i, poprzez wymianę wiedzy i doświadczeń w tej blisko 30-osobowej grupie, wzbogacili swój warsztat pracy i dali swoim uczniom zupełnie nowe możliwości działania. Wzięli także udział w szkoleniu z jogi, które poprowadziła dla nich Aleksandra Rosińska, współzałożycielka projektu, neurologopedkaa, terapeutka wczesnej interwencji logopedycznej, terapeutka miofunkcjonalna i instruktorka jogi dla dzieci.

Wszyscy planują kolejne projekty!

Zachęcamy do zapoznania się ze stworzonym przez nich zbiorem opowiadań:

 

Zapraszamy także do dołączenia do grupy, gdzie aktywnie działają koordynatorki projektu!

 

Jak stać się członkiem tej wyjątkowej grupy?

Wystarczy zalogować się na eTwinning LIVE, wejść do zakładki Grupy i odszukać korzystając z nazwy Logotwinnerzy. Następnie kliknąć Przejdź do grupy:

 

i dalej Dołącz do grupy

 

Grupa swoją funkcjonalnością przypomina TwinSpace i prowadzona jest w języku polskim. Znajdziecie tu już ciekawe materiały dodane przez trenerkę!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korzystanie z grupy jest bezpłatne i dostępne dla każdego zarejestrowanego eTwinnera.

 

Zachęcamy także do odwiedzania pozostałych grup prowadzonych przez naszych trenerów:

Znajdziecie w nich materiały, aktywności i wsparcie dla Waszych działań związanych z tematem każdej z nich!