Scenariusz projektu: Kreatywne pomoce dydaktyczne

Scenariusz projektu: Kreatywne pomoce dydaktyczne

Kolejny kompletny scenariusz projektu, zrealizowany i przetestowany w ramach seminarium z cyklu Mój pierwszy projekt eTwinning z Ambasadorem.

Wszystkie znajdziecie tu:

Scenariusze aktywności  

 

Autorka: Zyta Czechowska – Ambasadorka programu eTwinning

Zyta Czechowska- Nauczyciel Roku 2019. Właścicielka i dyrektorka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli- Zyta Czechowska specjalni.pl. Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 24 lat  terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej.  Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „ Czas TIKa”, prowadzi warsztaty i szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl . Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli.  Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Trenerka Umiejętności Społecznych. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Jest czynną ambasadorką programu eTwinning.

 

Scenariusz projektu „Kreatywne pomoce dydaktyczne

Opis projektu:

W ramach projektu, uczniowie, wraz z nauczycielami, przygotowywać będą kreatywne pomoce dydaktyczne wykonane z materiałów
i komponentów wtórnych. Z wykorzystaniem patyczków, puszek, kartonów, wstążek i innych elementów konstruować będziemy pomoce, które uatrakcyjnią lekcje, zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia świetlicowe. Uczniowie sfotografują stworzone pomoce i opiszą ich zastosowanie. Dzięki temu powstanie baza dobrych praktyk i pomysłów. Każda szkoła otrzyma jedną pomoc od partnerów projektowych. Nauczyciele dzielić się będą pomysłami na wykorzystanie konkretnych pomocy na zajęcia i do kształtowania konkretnych kompetencji kluczowych. Wspólnym produktem projektu będzie elektroniczna książeczka z pomocami oraz wydrukowana fotoksiążka.

Projekt może być realizowany w ramach zajęć z przysposobienia do pracy, funkcjonowania osobistego i społecznego lub zajęć rozwijających kreatywność.

Grupa docelowa: uczniowie klas 4-8  szkoły podstawowej i 1-4 specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy.

Obszary tematyczne: kreatywność, pomoce dydaktyczne, rewalidacja

Narzędzia TIK:

Storyjumper Canva, Genially, PiZap, Pic Collage, Quik, eMaze, YouTube, Dokumenty Google,

Czas trwania: około 2 miesięcy

Nad całością projektu czuwa wybrany koordynator, który dba o realizację działań projektowych w terminie.

 

Scenariusz projektu