Street Art Around Europe
Nazwa szkoły:
II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie
Koordynatorka:
Agata Reichert-Zaczek
Szkoły partnerskie:
Lycée Louis Armand, Francja
Zespół Szkół Technicznych im Unitów Podlaskich w Międzyrzecu Podlaskim
Techniczne Zakłady Naukowe im. gen. Władysława Sikorskiego w Częstochowie
Gymnázium Ladislava Novomeského Senica, Słowacja
Ogrenciden Armagan Anadolu Lisesi, Turcja
Institut de la Sainte Famille d’Helmet, Belgia
Pendik Özel Eryetiş Reis Denizcilik Meslek Lisesi, Turcja
Obszary tematyczne:
sztuka, muzyka, plastyka, języki obce
Języki:
angielski
Strona projektu:
https://twinspace.etwinning.net/85601/home
Nagrody i wyróżnienia:
Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
Laureat konkursu Nasz projekt eTwinning 2020
Tematyką projektu była sztuka uliczna (Street Art), a w szczególności przykłady graffiti w miastach europejskich. Niezwykle istotne były tu także elementy twórczości pisarskiej i plastycznej młodzieży. Podejmowane aktywności służyły rozwijaniu wyobraźni i kreatywnego, nieszablonowego myślenia. Łamano stereotypy i szukano przejawów sztuki w najbliższym otoczeniu.
Głównym celem projektu było rozwinięcie kreatywnego myślenia i uwrażliwienie uczniów na sztukę uliczną w najbliższym otoczeniu. Duży nacisk kładziono także na zwiększenie zasobu słownictwa i umiejętności posługiwania się językiem angielskim, poznanie nowych narzędzi technologicznych i zawieranie nowych znajomości z rówieśnikami z innych krajów.
W międzynarodowych zespołach wspólnie realizowali liczne aktywności wymagające współpracy i korzystania z nowoczesnych narzędzi:
- Na początku każdy z członków współpracy zaprezentował się w ciekawy i niekonwencjonalny sposób poprzez padlet – powstały niezwykłe wiersze i obrazy.
- Wspólnie opracowali netykietę, czyli zbiór zasad kulturalnego i odpowiedzialnego zachowania w sieci, które obowiązywały wszystkich uczestników projektu.
- Pierwszym projektowym zadaniem było sfotografowanie ciekawych graffiti w ich miastach. Następnie, korzystając z aplikacji Vocaroo, każda z drużyn nagrała anglojęzyczne opisy sfotografowanej sztuki.
- Nagrania stanowiły informację, na bazie której inne zespoły miały odtworzyć opisywane dzieło.
- Na kolejnym padlecie umieszczano razem zdjęcia rzeczywistych malunków wraz z tymi przygotowanymi na podstawie opisów. Rezultaty były bardzo ciekawe i pozwalały zweryfikować dokładność i adekwatność pracy w grupach.
- Zachęceni rezultatami uczniowie rozpoczęli kolejną kreatywną aktywność. Korzystając z aplikacji Framapad tworzyli wspólnie opowieści ilustrujące każde z przedstawionych graffiti. Wspólnie wybrali także najciekawszą/najśmieszniejszą/najbardziej wzruszającą historię.
- Produktem finalnym było utworzenie przy pomocy ourboox.com e-booka zbierającego wszystkie opowiadania zilustrowane zdjęciami sztuki ulicznej.
Projekt był bardzo atrakcyjny dla uczestników, ponieważ dawał im możliwość wypowiedzi artystycznej, zarówno plastycznej jak i literackiej, rozwijał wyobraźnię i inwencję twórczą. Ponadto dawał możliwość wykorzystania znajomości języka obcego w realnej sytuacji motywując ich do dalszej nauki w celu jeszcze lepszego porozumienia się z rówieśnikami z innych krajów.
Te kontakty z osobami o podobnych zainteresowaniach, możliwość wymiany poglądów na sztukę uliczną, poznanie jej form w innych zakątkach świata, niezwykle poszerzyła ich horyzonty i zmieniła perspektywę.
Koordynatorka
Najnowsze komentarze