Tydzień z GoConqr
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie http://www.etwinning.pl/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatne narzędzia aplikacji GoConqr do tworzenia materiałów dydaktycznych w formie prezentacji, kart obrazkowych, map mentalnych, notatek i quizów.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia prostych prezentacji multimedialnych, tworzenia folderów, posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Mimo, iż prezentowana podczas kursu aplikacja jest dostępna wyłącznie w wersji anglojęzycznej, do jego realizacji nie jest wymagana znajomość języka obcego, ponieważ materiały dydaktyczne do kursu zostały opracowane w języku polskim.
Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej
- poznanie przykładowego narzędzia Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych
- umiejętne organizowanie samokształcenia
- sprawne korzystanie z platformy Moodle
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy będą poznawać narzędzia do tworzenia materiałów dydaktycznych w formie prezentacji, kart obrazkowych, map mentalnych, notatek i quizów dostępnych w ramach wykorzystania bezpłatnych narzędzi aplikacji GoConqr. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów z obowiązkowymi zadaniami do wykonania.
Treści szkoleniowe
- Prezentacje
- Zakładanie konta w aplikacji GoConqr
- Tworzenie prezentacji w aplikacji GoConqr – wybór szablonu
- Tworzenie prezentacji w aplikacji GoConqr – edytowanie prezentacji i zarządzanie prezentacją
- Przykładowa prezentacja – link
- Aplikacja GoConqr – link
- Zadanie 1
- Karty obrazkowe
- Tworzenie kart obrazkowych (flashcards) w aplikacji GoConqr
- Przykładowy zestaw kart obrazkowych – geografia
- Przykładowy zestaw kart obrazkowych – program eTwinning
- Zadanie 2
- Mapy mentalne i notatki
- Tworzenie mapy mentalnej w aplikacji GoConqr
- Przykładowa mapa mentalna – link
- Zadanie 3a
- Tworzenie notatki w aplikacji GoConqr
- Przykładowa notatka – link
- Zadanie 3b
- Quizy
- Tworzenie quizów w aplikacji GoConqr – wprowadzenie
- Quiz typu wielokrotny wybór (Multiple Choice)
- Quiz typu pola wyboru (Checkboxes)
- Quiz typu prawda czy fałsz (True or False)
- Przykładowe quizy – linki
- Quiz typu wypełniane luk tekstem (Fill-The-Blanks with: Text)
- Quiz typu wybieranie odpowiedzi z rozwijanej listy (Fill-The-Blanks with: Dropdown)
- Quiz typu przeciąganie i upuszczanie słów (Fill-The-Blanks with: Drag and Drop)
- Przykładowe quizy – linki
- Quiz typu podpisywanie obrazka tekstem (Label image with: Text)
- Quiz typu oznaczanie obrazka – wybór słów z rozwijanej listy (Label image with: Dropdown)
- Quiz typu oznaczanie obrazka – przeciąganie i upuszczanie słów (Label image with: Drag and Drop)
- Przykładowe quizy – linki
- Zadanie 4
- Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna nr 1
- Ankieta ewaluacyjna nr 2
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach:
Moduły 1 i 2 zostaną odsłonięte w poniedziałek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do środy, do godz. 23.55.
Moduły 3 i 4 zostaną odsłonięte w czwartek do godz. 9. Na zapoznanie się z materiałami do modułów i wykonanie zadań uczestnicy będą mieć czas do poniedziałku, do godz. 23.55.
Moduł 5 zostanie odsłonięty najpóźniej w ostatnim dniu kursu, w którym udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem,
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego.
Autorka kursu jest Aneta Wilk.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o ukończonym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
Najnowsze komentarze