Tydzień z kodowaniem dla początkujących – RunMarco
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie http://www.etwinning.pl/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs „Tydzień z kodowaniem dla początkujących – RunMarco” przeznaczony jest dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, którzy w swojej pracy nauczycielskiej i w projektach międzynarodowych chcą wprowadzać naukę programowania i stosować podstawowe pojęcia związane z programowaniem wizualnym. Kurs adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VI szkoły podstawowej, którzy rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem i nie mieli wcześniej doświadczenia związanego ze środowiskiem programowania wizualnego.
Wymagania wstępne
Od uczestników szkolenia wymagane są:
- umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie zarządzania folderami i plikami, uruchamiania programów,
- posiadanie konta pocztowego,
- umiejętność sprawnego posługiwania się przeglądarką internetową.
Nie jest wymagana znajomość programowania ani znajomość języka angielskiego.
Cele kursu:
- wprowadzenie podstawowych pojęć i zasad rządzących programowaniem wizualnym,
- rozwijanie myślenia algorytmicznego i analitycznego,
- budowanie fragmentów lekcji i mini-projektów z elementami programowania,
- wymiana doświadczeń związanych z nauką programowania bez użycia komputera i z użyciem sprzętu komputerowego,
- monitorowanie postępów uczniów w nauce programowania,
- podnoszenie kompetencji cyfrowych.
Opis kursu:
Kurs dotyczy wprowadzenia nauczycieli, a w konsekwencji uczniów, w świat programowania wizualnego. Skupia się na podstawowych umiejętnościach dotyczących programowania na platformie ćwiczeniowej RunMarco. Instrukcje w RunMarco zostały oparte na popularnym języku Blockly (wykorzystanym m.in. w tutorialach z serii „Godzina Kodowania”), w związku z czym kurs może stanowić wstęp do bardziej zaawansowanych języków programowania. Dzięki systemowi zarządzania grupą uczniów wbudowanemu w platformę nauczyciele mają możliwość monitorowania nauki programowania swoich podopiecznych. Zaletą platformy jest fakt, że oprócz wersji webowej RunMarco można także pobrać na urządzenia z systemem iOS i Android (co pozwala na pracę poza środowiskiem szkolnym z wykorzystaniem smartfonów i/lub tabletów).
Zagadnienia poruszane podczas kursu:
- wprowadzanie prostych komend programowania na lekcjach w klasach 0-VI szkoły podstawowej,
- rozpoznawanie algorytmów rządzących programowaniem,
- samodzielne przećwiczenie wszystkich etapów programowania dostępnych na platformie,
- stworzenie fragmentu konspektu zajęć w oparciu o materiały na platformie RunMarco,
- monitorowanie postępów uczniów w osiąganiu umiejętności programowania na platformie RunMarco.
Platforma omawiana na kursie może być elementem wykorzystywanym w projektach eTwinning dotyczących popularyzacji nauki kodowania. Może być także wykorzystywana na lekcjach różnych przedmiotów, których celem jest nauka programowania najmłodszych uczniów.
Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu. Wskazane jest aby uczestnicy pracowali systematycznie i zapoznawali się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywali zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Autorem kursu jest pani Paulina Kuźmo-Biwan.
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o odbytym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
Najnowsze komentarze