Tydzień z witrynami do tworzenia Flashcards
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie http://www.etwinning.pl/kursy-internetowe
Adresaci szkolenia
Kurs jest przeznaczony dla zarejestrowanych użytkowników programu eTwinning, nauczycieli języków obcych nauczających na wszystkich etapach edukacji, którzy w swojej pracy chcą wykorzystywać bezpłatne narzędzia do tworzenia flashcards.
Wymagania wstępne
Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem w zakresie tworzenia folderów, posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z przeglądarek internetowych. Mimo, iż prezentowane podczas kursu narzędzia są dostępne wyłącznie w wersji anglojęzycznej, do ich realizacji nie jest wymagana znajomość języka obcego ponieważ materiały dydaktyczne do kursu zostały opracowane w języku polskim.
Każdy uczestnik kursu powinien być zarejestrowany na portalu eTwinning.
Cele kursu
- wdrożenie do wykorzystania TIK w pracy dydaktycznej;
- poznanie przykładowych narzędzi Web 2.0 do wykorzystania w codziennej pracy nauczyciela;
- nabycie umiejętności tworzenia własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych;
- umiejętne organizowanie samokształcenia;
- sprawne korzystanie z platformy Moodle.
Opis kursu
Podczas kursu uczestnicy będą poznawać narzędzia do tworzenia flashcards. Udział w kursie pozwoli uczestnikom na nabycie umiejętności wypracowania własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych, które można z powodzeniem wykorzystywać w trakcie realizacji projektów eTwinning, na zajęciach obowiązkowych z danego przedmiotu, jak i w pracy pozalekcyjnej z uczniami.
Treści kursu zostały podzielone na 5 modułów.
- W module 1 uczestnicy zapoznają się z pomysłami na zabawy z flashcards. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 1.
- W module 2 uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć flashcards przy użyciu narzędzia flashcard.online. Otrzymają dostęp do filmu, tutoriala oraz przykładowego zestawu flashcards. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 2.
- W module 3 uczestnicy zapoznają się z instrukcją tworzenia flashcards przy użyciu cram.com. Otrzymają dostęp do materiałów, które pomogą pracować z narzędziem . Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 3.
- W module 4 uczestnicy zapoznają się z możliwościami narzędzia cobocards.com. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 4.
- Moduł 5 to możliwość poznanian narzędzia FlashDecks.com. Uczestnicy obowiązkowo wykonają zadanie 5.
- W Podsumowaniu uczestnicy otrzymają informacje o zaliczeniu kursu i wypełnią ankiety ewaluacyjne.
Treści szkoleniowe
- Gry i zabawy z flashcards
- Sposoby na zabawy z flashcards podczas zajęć z uczniami
- Flashcard Games for Kids – film
- Games with Flashcards for Kids – film
- 5 Ideas for How To Use Flashcards – film
- Przykładowe pomysły na zabawy z flashcards – plik
- Zadanie 1
- Flashcard.online
- Tworzenie i edytowanie flashcards przy użyciu narzędzia flashcard.online
- Zapisywanie zestawu flashcards w formie pdf
- Jak stworzyć flashcards przy użyciu strony flashcard.online – film
- Jak korzystać z narzędzia flashcard.online – tutorial – plik
- House – przykład zestawu kart – plik
- Zadanie 2
- Cram.com
- Zakładanie konta na stronie cram.com
- Tworzenie i edytowanie flashcards
- Zapisywanie zestawu flashcards
- Opcje dodatkowe narzędzia.
- com Flashcard Tutorial – film
- Jak korzystać z cram.com – tutorial – plik
- Winter – przykład zestawu kart – plik
- Zadanie 3
- Cobocards.com
- Zakładanie konta/logowanie do konta
- Tworzenie zestawu flashcards
- Publikowanie zestawu flashcards
- Jak korzystać z CoboCards – tutorial – plik
- Christmas Riddles – przykład zestawu flashcards – link
- Zadanie 4
- Flashdecks.com
- Zakładanie/logowanie do konta
- Tworzenie flashcards
- Nauka online z flashcards.
- Jak korzystać z Flashdecks – tutorial – plik
- Winter – przykład zestawu flashcards – link
- Zadanie 5
Podsumowanie
- Ankieta ewaluacyjna
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Zasady organizacyjne
Kurs jest prowadzony metodą e-learning na platformie zdalnego nauczania Moodle pod adresem: https://kursy.etwinning.pl. Nabór uczestników prowadzony jest poprzez formularz na stronie http://etwinning.pl/kursy-internetowe. Kurs rozpoczyna się w poniedziałek o godzinie 9.00, kończy w następny poniedziałek o godzinie 23.55. Obejmuje 7 dni pracy (14 godzin) i ma charakter zadaniowy. Uczestnicy mają całodobowy dostęp do platformy Moodle, materiałów szkoleniowych, treści zadań. W razie potrzeby korzystają ze wsparcia trenera na „Forum pomocy”. Wszystkie ważne dla uczestników informacje organizacyjne zamieszczane są przez trenera na „Forum Aktualności”, dlatego każdy z uczestników powinien z tego forum systematycznie korzystać. Uczestnik powinien zarezerwować codziennie przeciętnie 1-2 godziny prywatnego czasu, pracować systematycznie i zapoznawać się z materiałami zgodnie z kolejnością modułów oraz wykonywać zadania zgodnie z ustalonymi terminami.
Treści szkoleniowe zostaną odsłonięte w trzech częściach. Podsumowanie zostanie odsłonięte najpóźniej w ostatnim dniu kursu, w którym udostępniona zostanie ankieta ewaluacyjna oraz dostęp do generatora certyfikatów dla tych uczestników, którzy ukończą kurs z pozytywnym rezultatem.
Jeśli uczestnik nie rozpocznie pracy w ciągu 3 dni od rozpoczęcia kursu, zostanie z niego usunięty przez prowadzącego. Warunkiem zaliczenia szkolenia i uzyskania certyfikatu będzie wykonanie przez uczestnika wszystkich obowiązkowych zadań.
Autorka kursu: Anna Urbasik
Wszystkie materiały zamieszczone na platformie Moodle są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji jest zabronione.
Zaświadczenie o zrealizowanym kursie można pobrać z jego strony w terminie do 7 dni od daty ukończenia szkolenia.
Szczegółowych informacji na temat szkolenia udziela Agnieszka Woźniak agnieszka.wozniak@frse.org.pl
Najnowsze komentarze