
XVII edycja konkursu European Language Label
European Language Label (Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych) to europejski certyfikat jakości w edukacji językowej. Certyfikat jest wyróżnieniem za innowacyjne techniki kształcenia i promuje osiągnięcia metodyczne i dydaktyczne. W Polsce przyznawany jest od 2001 roku.
Od 2015 r. nagroda przyznawana jest w jednej kategorii konkursowej: za projekt językowy realizowany pod opieką koordynatora w instytucji edukacyjnej.
CELE KONKURSU:
- Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych i interkulturowych osób uczących się języków obcych.
- Motywowanie do nauki języków obcych oraz kształtowanie samodzielności w ich nauce.
- Rozwijanie kompetencji zawodowych nauczycieli języków obcych.
- Uwrażliwienie na różnorodność kulturową i językową Europy i świata oraz potrzebę prowadzenia dialogu interkulturowego.
- Promowanie wielo- i różnojęzyczności.
KRYTERIA OGÓLNE:
Najważniejszym kryterium oceny projektów jest ich innowacyjność. Innowacyjność w dziedzinie projektów językowych polega na znalezieniu środków niedostępnych w dotychczasowej praktyce nauczyciela języka obcego, służących do lepszego rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych (obejmujących kompetencje ogólne, językowe, socjolingwistyczne i pragmatyczne, interkulturowe) albo umożliwiających pełną realizację potrzeb i uzupełnienie braków kompetencyjnych uczniów.
Pozostałe kryteria:
- Jakość zrealizowanych działań.
- Zrozumiały opis projektu, który zawiera informacje o działaniach zrealizowanych w projekcie.
- Nowatorskie metody dydaktyczne zastosowane w projekcie.
- Atrakcyjność projektu dla jego uczestników.
- Osiągnięte rezultaty, wypracowane materiały.
- Korzyści dla uczestników projektu.
- Wpływ rezultatów projektu na podniesienie kompetencji językowych jego uczestników.
- Możliwość zastosowania rezultatów projektu w pracy z innymi grupami odbiorców.
Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić WNIOSEK
Więcej informacji na stronie European Language Label
Najnowsze komentarze