YoungAction for YouropeVision
Koordynatorki:
Alena Jackowska i Renata Łączak Stachura – LXVIII Liceum Ogólnokształcące im. T.Chałubińskiego w Warszawie
Kraje partnerskie:
Włochy, Grecja, Turcja, Niemcy, Litwa, Francja
Obszary tematyczne:
język obcy, język polski, informatyka, biologia, geografia, historia, WOS, sztuka
Języki:
angielski
Strona projektu:
Nagrody i wyróżnienia:
- Krajowa i Europejska Odznaka Jakości
- Nagroda w konkursie Nasz projekt eTwinning 2021
Projekt dotyczył koncepcji tożsamości, wspólnych wartości, globalnych zagrożeń, demokracji i aktywnego obywatelstwa w wielojęzycznej i scyfryzowanej Europie. Podjęte działania służyły wzbogaceniu zarówno procesu uczenia się, jak i wiedzy uczniów na temat palących problemów europejskich.
Cele projektu:
- zrozumienie tożsamości narodowej jako bogactwa i wzmacnianie wspólnej tożsamości europejskiej,
- zrozumienie znaczenia różnorodności kulturowej,
- zyskanie bardziej pozytywnego nastawienia do wspólnych wartości,
- podniesienie ich świadomość globalnych wyzwań i zmotywowanie do podjęcia działań przeciwko wspólnym problemom,
- podniesienie znaczenia demokracji sprzyjającej włączeniu społecznemu i zrozumienie ich roli jako aktywnych obywateli – przybliżenie koncepcji wielojęzycznej Europy i motywowanie uczniów do nauki innych języków europejskich,
- rozwijanie umiejętności językowych i informatycznych,
- rozwijanie umiejętności miękkich, takich jak przedsiębiorczość, praca zespołowa, komunikacja, myślenie strategiczne, podejmowanie decyzji, myślenie kreatywne, rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem,
- dodatkowa integracja w środowisku szkolnym poprzez pracę w parach i grupach.
W wyniku współpracy uczniów w międzynarodowych zespołach powstały liczne wspólne rezultaty:
- mapy myśli dotyczące różnych aspektów tożsamości narodowej tworzone za pomocą Mindmeister,
- wideo na temat tożsamości europejskiej,
- projekty Value Land,
- piosenka dla Ziemi,
- logo,
- plakaty,
- komiksy,
- wirtualne wystawy,
- e-magazyn,
- wspólnie przygotowane koncepcje ochrony środowiska
- wcielenie się w role przedsiębiorców i opracowanie wspólnego podejście do kształtowania aktywnego społeczeństwa obywatelskiego.
Projekt został dobrze zintegrowany z innymi przedmiotami obowiązkowymi w szkole średniej, takimi jak język angielski, historia, wiedza o społeczeństwie, sztuka i technologie informacyjne i komunikacyjne. Celem działań było wyposażenie młodych ludzi w wieku 15-19 lat w podstawowe kwalifikacje i kompetencje osobiste i społeczne, aby wzmocnić ich rolę i miejsce w społeczeństwie dla wspólnej przyszłości w naszym europejskim domu.
Projekt miał bardzo duży wpływ na naszych uczniów. Dał im szansę na niezależność i autonomię, ale jednocześnie pracę w międzynarodowych zespołach z rówieśnikami z innych krajów, współpracę i kreatywność oraz pracę z językiem angielskim w sposób, którego nie doświadczą na zajęciach lekcyjnych. Ciekawie było zobaczyć ich współpracę i gotowość do prowadzenia i pomagania sobie nawzajem.
Projekt wywarł także wpływ na moją pracę. Ogromnie poprawił moje umiejętności związane z nauczaniem tą metodą. Działając jako mentor i przewodnik, jednocześnie rozwijałam relacje i interakcję z drugim nauczycielem biorącym udział w projekcie i moimi uczniami. Projekt dał mi również wgląd w to, jakiego rodzaju zajęcia z języka angielskiego chciałbym prowadzić w przyszłości – nie tylko podręcznik i tablica, współpraca uczeń-nauczyciel, ale bardziej interaktywne, międzynarodowe i zróżnicowane kulturowo lekcje.
Koordynatorki
Najnowsze komentarze