
Zapamiętaj i wykonaj– scenariusz lekcji wychowania fizycznego kl. I
Cele:
- uczniowie zaproponują kod do rysunku
- uczniowie rozumieją sens informacji podanej w formie prostego rysunku
- uczniowie poruszają się wg ustalonego do rysunku kodu
- uczniowie rozwijają pamięć wzrokową i ruchową
Materiały:
- karty – fiszki (pobierz)
- koszyk na fiszki
- pyty CD z muzyką
- kolorowe kredki – czerwona, czarna, zielona – zestaw dla każdego ucznia
Plan lekcji:
1. Wprowadzenie:
Lekcję rozpoczynamy od rozmowy z uczniami – czy ruch jest ważny w życiu dziecka ? Nauczyciel wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia. Dalej pokazujemy karty- fiszki.
Uczniowie określają, co mogą oznaczać poszczególne rysunki
2. Rozwinięcie
Nauczyciel dzieli uczniów na 3-4 osobowe grup ( np. sześć grup) Każdej grupie przydziela losowo wybrany rysunek. Szósta grupa otrzymuje zestaw obrazków-cyfr.
Każda grupa proponuje przypisanie ruchu do obrazka – algorytm.
Po ustaleniu we wszystkich grupach uczniowie wykonują określone ruchy i zapamiętują obrazek- ruch – ćwiczenia wprowadzające. Obrazki wrzucone zostają do koszyczka.
Losowo wybrany uczeń grupy 6 losuje obrazek z cyfrą , inny uczeń- wskazany z pozostałych grup losuje obrazek z koszyczka. Uczniowie w rytm muzyki wykonują ruch wg algorytmu z ilością wylosowanych powtórzeń . Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
Czas na wykonanie zadania około 10 minut.
Następnie poinformuj uczniów, że w kolejnym działaniu spróbujemy zadanie utrudnić.
Uczniowie losują trzy obrazki z algorytmem ruchu i pokazują pozostałym dzieciom, które zapamiętują kolejność wylosowanych obrazków. W rytm muzyki wszyscy uczniowie wykonują po jednym ruchu przypisanym do obrazka. Obrazki z przypisanym ruchem odkładamy do koszyczka.
Losujemy cyfrę- ilość wykonanych ruchów. Uczniowie wykonują ćwiczenia ruchowe wg kolejności wylosowanych i zapamiętanych ruchów z uwzględnieniem ilości wylosowanych ruchów. Jeżeli dobrze zapamiętują szyfr możemy wybrać kolejno cztery obrazki – ruch itd.
Czas wykonania zadania 10-15 minut.
3. Podsumowanie:
W ramach podsumowania lekcji nauczyciel rozmawia z uczniami na temat prowadzonych ćwiczeń. Prowadząc ewaluację zajęć nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi zestaw trzech kredek.
Zadaje pytanie czy zabawa ruchowa podobała się ? Podnieście jedną kredkę:
- czerwoną kredkę jeżeli tak
- czarną kredkę jeżeli nie
- zieloną kredkę jeżeli jeszcze nie rozumiesz sensu informacji zawartych w obrazkach.
Autorka:
Bronisława Niespor
Inne scenariusze oraz projekty eTwinning związane z nauką programowania znajdują się w zakładce Programowanie z eTwinning.
Najnowsze komentarze